FS.11
FS.11 je nejlehčí vůz vyrobený za dosavadní historii týmu a zároveň první, kterému se podařilo získat celkové prvenství ve spalovací kategorii Formula Student. Pro co nejvyšší využití aerodynamiky jsme přesunuli přední tlumiče dovnitř monokoku, titanové výfukové svody navrhli tak, aby se spolu s tlumičem hluku vešly mezi motor a monokok a vodní chladič rozdělili na dva menší, pro lepší využitelnost oblasti kolem sidepodu.
Zásadní úsporu hmotnosti přinesl oddělený main hoop od zadního rámu, který je nyní přichycen pouze k monokoku, a proto může být zadní rám subtilnější. Díky všem těmto změnám dostal vůz výborné jízdní vlastnosti, pomocí kterých dokázal zatápět i těm nejlepším týmům.
190 kg
HMOTNOST (BEZ PILOTA)
64 kW
PŘI 10 400 ot/min
48 : 52 %
ROZLOŽENÍ HMOTNOSTI
(VPŘEDU : VZADU)
Základní informace
Rozvor
- 1530 mm
Rozchod
- 1180/1100 mm
Hmotnost vozu bez pilota
- 190 kg
Monokok
- Monokok z uhlíkových vláken sendvičové konstrukce doplněný v zadní části prostorovým trubkovým rámem z vysokopevnostní oceli (25CrMo5), svařovaný metodou TIG
Podvozek
Zavěšení
- Nezávislé zavěšení všech kol
- Dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení
- Plně nastavitelné Öhlins TTX25 MKII tlumiče
Ráfky
- Obrobené středy s uhlíkovým límcem
Pneumatiky
- Hoosier 18×7,5 -10 R25B
Pohonná jednotka
Motor
- Yamaha YZF-R6 2007, řadový 4 válec
ECU (řídící jednotka motoru)
- EFI Technology Euro 4
Vrtání
- 67 mm
Zdvih
- 43 mm
Zdvihový objem
- 599 m3
Kompresní poměr
- 13,7:1
Palivo
- RON 98
Maximální výkon
- 64 kW při 10 400 ot/min
Maximální točivý moment
- 60 Nm při 8 700 ot/min
Sekundární převod
- Motocyklový řetěz 520
Diferenciál
- Drexler LSD v2010
Chlazení
- Nucené – utěsněné nasávací kanály, chladiče a elektrické ventilátory
Úspěchy
Skidpad (FS Czech)
Engineering design (FSAE Italy)
Overall (FS Czech)
Autocross (FS Czech)
Endurance (FS Czech)
Cost & Manufacturing (FS Neatherlands)
Overall (FSAE Italy)
Enginnering design (FS Czech)
Business plan (FS Czech)
Autocross (FSAE Italy)
Úspěchy
Overall (FS Czech)
Autocross (FS Czech)
Endurance (FS Czech)
Cost & Manufacturing (FS Neatherlands)
Skidpad (FS Czech)
Engineering design (FSAE Italy)
Overall (FSAE Italy)
Enginnering design (FS Czech)
Business plan (FS Czech)
Autocross (FSAE Italy)
Členové týmu
Jan Michálek
Kapitán týmu
Ing. Radek Tichánek, Ph.D.
Fakultní koordinátor
Suspension
Jan Vondráček – vedoucí skupiny
David Moravec
Barbora Ďurkovičová
Jan Kollarczyk
Jiří Rambousek
Electronics
Tomáš Adamec – vedoucí skupiny
Martin Hloucal
Aerodynamics
Martin Ševčík – vedoucí skupiny
Otakar Volek
Patrik Zach
Jaromír Šolc
Chassis
Lukáš Pacoň – vedoucí skupiny
Tomáš Dus
Jan Konrád
Jiří Zelený
Lukáš Střelka
Marek Dominik Pavelec
Powertrain
Jan Michálek – vedoucí skupiny
Márk Erdélyi
Miloš Zahradník
Matyáš Kajsrlík
Terézia Ďurkovičová
Petr Praženica
Tomáš Derner