FSE.08
Pro sezónu 2019 tým připravil monopost FSE.08 s novým monokokem, který umožnil instalaci optimalizovaného akumulátoru s lepším chlazením. Tento krok slibuje rychlejší časy v nejdelší disciplíně, Endurance. Monokok je zároveň aerodynamicky optimalizovaný, což umožnilo začlenění difuzoru a přispělo k lepší aerodynamické efektivitě. Společně s novým zadním křídlem bylo dosaženo lepšího rozložení přítlačné síly, zvýšení celkového přítlaku a zlepšení celkové účinnosti aerodynamiky.
Velkých změn se dočkala i kolová sestava a nápravy. Nejvýraznější inovací byl přechod na pneumatiky značky Hoosier a hořčíkové ráfky O.Z. Racing, což významně přispělo ke zlepšení výkonu a ovladatelnosti vozu. Elektrická skupina se zaměřila na zdokonalení telemetrie, která nyní zahrnuje přesnější kontrolu trakce a měření inerciálního bodu monopostu. Klíčovou součástí vývoje bylo rovněž zvýšení spolehlivosti kabelových svazků i samotného akumulátoru, což přispělo k vyšší celkové spolehlivosti vozu.
202 kg
VÁHA ( BEZ PILOTA)
87,8 kW
MAXIMÁLNÍ VÝKON ( OMEZENO NA 80 KW PODLE PRAVIDEL SOUTEŽE)
50 : 50 %
ROZLOŽENÍ HMOTNOSTI
(VPŘEDU : VZADU)
Základní informace
Rozvor
- 1540 mm
Rozchod
- 1296 / 1230 mm
Hmotnost vozu bez pilota
- 202 kg
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu)
- 50 : 50 %
Monokok
- Kompozitní monokok sendvičové struktury z uhlíkových vláken s hliníkovou voštinou a pěnovým jádrem ROHACELL® s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli a předním obloukem z pevnostního hlíníku svařený metodou TIG
Podvozek
Zavěšení
- Nezávislé zavěšení všech kol
- Dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení
- Typ push-rod na obou nápravách
- Tlumiče Öhlins TTX 25 FSAE
Ráfky
- Hořčíkové 10″ – OZ Formula Student Magnesium
Pneumatiky
- Hoosier R10″
Brzdový systém
- Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
- Nastavitelné rozložení brzdného účinku
- Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
- Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Pohonná jednotka
Přední motory
- TG Drives (2×8,6kW)
- Hmotnost : 3,5kg
- Maximální točivý moment : 16,2 Nm
Zadní motory
- TG Drives (2×35,3kW)
- Hmotnost : 8kg
- Maximální točivý moment : 48 Nm
Měnič
- MiRy XBoss
Maximální otáčky
- 10000 ot/min zadní motory
- 9000 ot/min přední motory
Maximální výkon
- 87,8 kW (omezeno na 80 kW dle pravidel Formula Student)
Maximální točivý moment
- 882 Nm do 60 km/hod
Převod
- Planetový převod (i=6,95) vpředu
- Planetový převod (i=6,71) vzadu
Diferenciál
- Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení
- Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy
Akumulátor
- Články SONY VTC5A – elektrická konfigurace 96s9p
- Celková energie 8,1 kWh – jmenovité napětí 346 V, maximální napětí 403 V
- Vlastní systém pro monitorování a správu článků akumulátoru
- Vlastní výkonová a měřicí elektronika
- Vlastní nosná konstrukce – kevlarový sendvičový kompozit
Elektronika
CAN sběrnice
- CAN1 : Data nezbytná pro jízdu auta (poloha pedálů, bezpečnostní funkce, data z akumulátoru, senzory kol, volantu apod.)
- CAN2 : Data ze zbylých senzorů (teploty, diagnostická data, apod.)
Kontrola trakce
- Kontrola prokluzu všech kol
Jednotka INS
- Inerciální navigační systém
- Snímání dat pro kontrolu trakce
- Možnost detailnější analýzy jízdy
Pedálová jednotka
- Vyhodnocení pedálů nezávislými senzory
- Bezpečnostní funkce
Volantová jednotka
- Vlastní GUI, dotykový displej
- Možnost přizpůsobení auta
- Zobrazení diagnostických dat
Palubní deska
- Nepřetržité zobrazení důležitých údajů (stav akumulátoru, stav elektrických ochran)
Měnič řídící motory
- MiRy XBoss, duální frekvenční měnič, pro výkon až 2x100kW, použity dva měniče
Automatické řízení
- Automatická regulace rychlosti ventilátorů, limitace výkonu při nízkém nabití akumulátoru apod.
Úspěchy
Overall (FS Czech)
Skidpad (FS Czech)
Autocross (FS Czech)
Endurance (FS Czech)
Acceleration (FS Czech)
Business plan (FS Czech)
Úspěchy
Acceleration (FS Czech)
Overall (FS Czech)
Skidpad (FS Czech)
Autocross (FS Czech)
Endurance (FS Czech)
Business plan (FS Czech)
Členové týmu
Jakub Stránský
Kapitán týmu
Ing. Vít Hlinovský, CSc.
Fakultní koordinátor
Projektová skupina
Kateřina Antošová – vedoucí skupiny
Kateřina Burešová
Adam Cibulka
Anna Faltýsová
Filip Machulda
Tomáš Omasta
Tereza Plšková
Marek Szeles
Jakub Vaník
Elektrotechnická skupina
Ondřej Šereda – vedoucí skupiny
Jakub Adamík
Patrik Bachan
Jan Belák
Martin Cejp
Martin Čurda
Jan Čančík
Zdeněk David
Jan Filip
Petr Hainc
Michal Kopiar
Marek Lászlo
Filip Machulda
Eva Matějková
Jan Mánek
Jan Sixta
Emil Tywoniak
Jakub Zeman
Mechanická skupina
Radovan Juráš – vedoucí skupiny
Matěj Crhán
Adam Čumrda
Ilya Chaban
Václav Kasal
Lukáš Kolbaba
Josef Kopecký
Tomáš Krejčí
Adam Krupica
Nikita Kuprin
Josef Med
Jakub Sedlář
Radek Štěpánek
Ondřej Štogl
Ondřej Uher
Tomáš Vrbata
Adam Zezula