FS.12
FS.12 byla využívaná pro vyskoušení nových nízkoprofi lových 16“ palcových i 18“ palcových pneumatik s novými uhlíkovými límci a k prozkoumání možností využití aktivně poháněnýchaerodynamických prvků v době, kdy se závody z důvodů pandemie COVID-19 nekonaly. S formulí jsme se zúčastnili online závodů Formula Student Online.
187 kg
HMOTNOST (BEZ PILOTA)
64 kW
PŘI 10 400 ot/min
48 : 52 %
ROZLOŽENÍ HMOTNOSTI
(VPŘEDU : VZADU)
Základní informace
Rozvor
- 1530 mm
Rozchod
- 1180/1100 mm
Hmotnost vozu bez pilota
- 187 kg
Monokok
- Monokok z uhlíkových vláken sendvičové konstrukce doplněný v zadní části prostorovým trubkovým rámem z vysokopevnostní oceli (25CrMo5), svařovaný metodou TIG
Podvozek
Zavěšení
- Nezávislé zavěšení všech kol
- Dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení
- Plně nastavitelné Öhlins TTX25 MKII tlumiče
Ráfky
- Obrobené středy s uhlíkovým límcem
Pneumatiky
- Hoosier 16×7,5 -10 R25B
Pohonná jednotka
Motor
- Yamaha YZF-R6 2007, řadový 4 válec
ECU (řídící jednotka motoru)
- EFI Technology Euro 4
Vrtání
- 67 mm
Zdvih
- 43 mm
Zdvihový objem
- 599 m3
Kompresní poměr
- 13,7:1
Palivo
- RON 98
Maximální výkon
- 64 kW při 10 400 ot/min
Maximální točivý moment
- 60 Nm při 8 700 ot/min
Sekundární převod
- Motocyklový řetěz 520
Diferenciál
- Drexler LSD v2010
Chlazení
- Nucené – utěsněné nasávací kanály, chladiče a elektrické ventilátory
Členové týmu
Tomáš Adamec
Kapitán týmu
Jan Michálek
Technický vedoucí
Ing. Radek Tichánek, Ph.D.
Fakultní koordinátor
Suspension
Tomáš Dus – vedoucí skupiny
Jan Vondráček
Michal Mrázek
Martin Kovář
Filip Cihelka
Terézia Ďurkovičová
Electronics
Martin Hazdra – vedoucí skupiny
Aerodynamics
Martin Ševčík – vedoucí skupiny
Otakar Volek
Filip Klier
Jaromír Šolc
Matěj Láznička
Daniil Martynov
Samuel Pavlík
Martin Kubák
Chassis
Jiří Zelený – vedoucí skupiny
Dominik Hošek
Petr Čapek
Jan Konrád
Lucie Sholleová
Dominik Exner
Powertrain
Mark Erdélyi – vedoucí skupiny
Miloš Zahradník
Vladan Pikl
Petr Praženica
Jan Jenne
Barbora Ďurkovičová
Martin Štarman