FSE.09
V sezóně 2020 tým představil mechanicky vylepšenou verzi monopostu FSE.08. Nová elektrická formule využívá celouhlíkový monokok z vozu ze sezóny 2019, doplněný o přepracovaný aerodynamický balíček a zcela nové řešení chlazení motorů a výkonové elektroniky. Změn se dočkal i systém chlazení akumulátoru, což dohromady slibuje vyšší spolehlivost při náročné disciplíně Endurance.
Výraznými inovacemi prošla rovněž elektronika vozu. Nejzásadnější pokrok představuje funkční telemetrie a možnost měření povrchové teploty pneumatik. Celý elektronický systém prošel důkladnou revizí a elektronika v akumulátoru byla kompletně přepracována.
Bohužel, kvůli pandemii koronaviru, která zasáhla svět v roce 2020, nemohl tento vůz plně předvést svůj potenciál na trati.
205 kg
VÁHA ( BEZ PILOTA)
87,8 kW
MAXIMÁLNÍ VÝKON ( OMEZENO NA 80 KWH PODLE PRAVIDEL SOUTEŽE)
50 : 50 %
ROZLOŽENÍ HMOTNOSTI
(VPŘEDU : VZADU)
Základní informace
Rozvor
- 1540 mm
Rozchod
- 1296 / 1230 mm
Hmotnost vozu bez pilota
- 205 kg
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu)
- 50 : 50 %
Monokok
- Kompozitní monokok sendvičové struktury z uhlíkových vláken s hliníkovou voštinou a pěnovým jádrem ROHACELL® s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli a předním obloukem z pevnostního hlíníku svařený metodou TIG
Podvozek
Zavěšení
- Nezávislé zavěšení všech kol
- Dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení
- Typ push-rod na obou nápravách
- Tlumiče Öhlins TTX 25 FSAE
Ráfky
- Hořčíkové 10″ – OZ Formula Student Magnesium
Pneumatiky
- Hoosier R10″
Brzdový systém
- Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
- Nastavitelné rozložení brzdného účinku
- Vpředu kotouče 195 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
- Vzadu kotouče 185 mm, třmeny ISA Racing radiální upevnění
Pohonná jednotka
Přední motory
- TG Drives (2×8,6kW)
- Hmotnost : 3,5kg
- Maximální točivý moment : 16,2 Nm
Zadní motory
- TG Drives (2×35,3kW)
- Hmotnost : 8kg
- Maximální točivý moment : 48 Nm
Měnič
- MiRy XBoss
Maximální otáčky
- 10000 ot/min zadní motory
- 9000 ot/min přední motory
Maximální výkon
- 87,8 kW (omezeno na 80 kW dle pravidel Formula Student)
Maximální točivý moment
- 882 Nm do 60 km/hod
Převod
- Planetový převod (i=6,95) vpředu
- Planetový převod (i=6,71) vzadu
Diferenciál
- Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení
- Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy
Akumulátor
- Články SONY VTC5A – elektrická konfigurace 96s9p
- Celková energie 8,1 kWh – jmenovité napětí 346 V, maximální napětí 403 V
- Vlastní systém pro monitorování a správu článků akumulátoru
- Vlastní výkonová a měřicí elektronika
- Vlastní nosná konstrukce – kevlarový sendvičový kompozit
Elektronika
CAN sběrnice
- CAN1 : Data nezbytná pro jízdu auta (poloha pedálů, bezpečnostní funkce, data z akumulátoru, senzory kol, volantu apod.)
- CAN2 : Data ze zbylých senzorů (teploty, diagnostická data, apod.)
Kontrola trakce
- Kontrola prokluzu všech kol
Jednotka INS
- Inerciální navigační systém
- Snímání dat pro kontrolu trakce
- Možnost detailnější analýzy jízdy
Pedálová jednotka
- Vyhodnocení pedálů nezávislými senzory
- Bezpečnostní funkce
Volantová jednotka
- Vlastní GUI, dotykový displej
- Možnost přizpůsobení auta
- Zobrazení diagnostických dat
Palubní deska
- Nepřetržité zobrazení důležitých údajů (stav akumulátoru, stav elektrických ochran)
Měnič řídící motory
- MiRy XBoss, duální frekvenční měnič, pro výkon až 2x100kW, použity dva měniče
Automatické řízení
- Automatická regulace rychlosti ventilátorů, limitace výkonu při nízkém nabití akumulátoru apod.
Členové týmu
Josef Med
Kapitán týmu
Ing. Vít Hlinovský, CSc.
Fakultní koordinátor
Projektová skupina
Kateřina Antošová – vedoucí skupiny
Adam Čumrda
Tereza Plšková
Adéla Kubíková
Andrej Kružliak
Anna Faltysová
Jakub Sobotka
Lukáš Málek
Miroslav Martínek
Adam Procháska
Šimon Hána
Pavla Lásková
Elektrotechnická skupina
Michal Kopiar – vedoucí skupiny
Jan Čančík
Boris Žifčák
Emil Jiří Tywoniak
Jakub Dvořák
Jan Veselý
Kryštof Cikhardt
Ladislav Spejchlík
Lukáš Strašík
Martin Čurda
Martin Edl
Martin Hejl
Mikuláš Ibl
Patrik Bachan
Petr Hainc
Ondřej Šereda
Rudolf Stanko
Šimon Hykl
Tomáš Nekvapil
Vojtěch Michal
Vojtěch Kotrba
Vojtěch Tecl
Vojtěch Krča
Anastasov Nikolov
Egor Pushkin
Vladimír Malý
Filip Machulda
Mechanická skupina
Jakub Sedlář – vedoucí skupiny
Adam Zezula
Daniel Hrdinka
Ilya Chaban
Jan Plesník
Jiří Zubr
Jiří Teichman
Josef Med
Josef Kopecký
Lukáš Kolbaba
Matěj Crhán
Michal Miletín
Ondřej Velínský
Ondřej Kinter
Ondřej Štogl
Petr Sysel
Petr Kolovrátník
Radek Štěpánek
Radovan Juráš
Tomáš Vrbata
Tomáš Jedlička
Tomáš Krejčí