FSE.X

Sezóna 2021 pro pilotovanou divizi týmu znamenala kompletně přepracovaný koncept vozu. Akumulátor se nyní nachází pod nohama pilota a díky lepšímu rozložení ostatních jednotek v autě jsme snížili moment setrvačnosti o 12 %. Lehčí a o 45 cm kratší uhlíkový monokok nese kompletně nový podvozek a kolovou zástavbu.

Motory jsou nyní umístěny přímo ve všech čtyřech kolech. Změny na trakčním systému zdaleka neskončily umístěním Baterie. Ta mohla být odlehčená z důvodu použíti rekuperace energie. Systém nyní funguje na vyšším maximálním napětí 600 V.

195 kg

VÁHA ( BEZ PILOTA)

141,5 kW

MAXIMÁLNÍ VÝKON ( OMEZENO NA 80 KW PODLE PRAVIDEL SOUTEŽE)

49,5 : 50,5 %

ROZLOŽENÍ HMOTNOSTI
(VPŘEDU : VZADU)

Základní informace
Rozvor
  • 1525 mm
Rozchod
  • 1200 mm
Hmotnost vozu bez pilota
  • 195 kg
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu)
  • 49,5 : 50,5 %
Monokok
  • Kompozitní monokok sendvičové struktury z uhlíkových vláken s hliníkovou voštinou a pěnovým jádrem ROHACELL® s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli a předním obloukem z pevnostního hlíníku svařený metodou TIG
Podvozek
Zavěšení
  • Nezávislé zavěšení všech kol
  • Dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení
  • Typ push-rod na obou nápravách
  • Tlumiče Öhlins TTX 25 FSAE
Ráfky
  • Hliníkové 10″ – Keizer
Pneumatiky
  • Hoosier 16×7,5-10 LCO
Brzdový systém
  • Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
  • Nastavitelné rozložení brzdného účinku

  • Vpředu a vzadu kotouče 200 mm, třmeny ISR Racing
Pohonná jednotka
Motor
  • Synchronní PM motory Fischer (4x 35,37 kW)
  • Maximální točivý moment: 29,1 Nm
Měnič
  • Lenze
Maximální otáčky
  • 20000 rpm
Maximální výkon
  • 141,48 kW / omezeno na 80 kW dle pravidel Formula Student
Maximální točivý moment
  • 1450 Nm do 60 km/hod
Převod
  • Planetový dvojstupňový převod (i = 13,3)
Diferenciál
  • Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení
  • Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy
Akumulátor
  • Články Melasta – elektrická konfigurace 144s2p
  • Celková energie 7,45 kWh – maximální napětí 604,8 V, pravidly omezeno na 600 V
  • Vlastní systém pro monitorování a správu článků akumulátoru
  • Vlastní výkonová a měřicí elektronika
  • Vlastní nosná konstrukce – sendvičový kompozit z uhlíkových a skelných vláken, které splňují normu o nehořlavosti
Elektronika
CAN sběrnice
  • CAN1 : Data nezbytná pro jízdu auta (poloha pedálů, bezpečnostní funkce, data z akumulátoru, senzory kol, volantu apod.)
  • CAN2 : Data ze zbylých senzorů (teploty, diagnostická data, apod.)
Kontrola trakce
  • Kontrola prokluzu všech kol
Jednotka INS
  • Inerciální navigační systém
  • Snímání dat pro kontrolu trakce
  • Možnost detailnější analýzy jízdy
Pedálová jednotka
  • Vyhodnocení pedálů nezávislými senzory
  • Bezpečnostní funkce
Volantová jednotka
  • Vlastní GUI, dotykový displej
  • Možnost přizpůsobení auta
  • Zobrazení diagnostických dat
Palubní deska
  • Nepřetržité zobrazení důležitých údajů (stav akumulátoru, stav elektrických ochran)
Automatické řízení
  • Automatická regulace rychlosti ventilátorů, limitace výkonu při nízkém nabití akumulátoru apod.

Úspěchy

Overall (FS Spain)
Overall (FS Alpe Adria)
Endurance (FS Alpe Adria)

Autocross (FS Spain)
Endurance (FS Spain)

Business plan (FS Alpe Adria)
Acceleration (Baltic Open)

Úspěchy

Autocross (FS Spain)
Endurance (FS Spain)

Overall (FS Spain)
Overall (FS Alpe Adria)
Endurance (FS Alpe Adria)

Business plan (FS Alpe Adria)
Acceleration (Baltic Open)

Členové týmu

Josef Med

Kapitán týmu

Ing. Vít Hlinovský, CSc.

Fakultní koordinátor

Projektová skupina

Miroslav Martínek – vedoucí skupiny

Kateřina Antošová
Adam Čumrda
Jiří Harman
Adéla Kubíková
Pavla Lásková
Tomáš Omasta
Adam Petráň
Jan Pivoňka
Tereza Plšková
Jakub Žižka

Elektrotechnická  skupina

Michal Kopiar – vedoucí skupiny

Richard Ciglanský
Kryštof Cikhart
Jakub Dvořák
Martin Edl
Petr Hainc
Martin Hejl
Šimon Hykl
Vojtěch Kotrba
Jan Kučera
Filip Machulda
Vojtěch Michal
Tomáš Nekvapil
Anastas Nikolov
Egor Pushkin
Michal Riecher
Lukáš Strašík
Ondřej Šereda
Jiří Štengl
Jan Veselý
Vojtěch Vosáhlo

Mechanická  skupina

Jakub Sedlář – vedoucí skupiny

Matěj Crhán
Ilya Chaban
Kryštof Jirásek
Matouš Kmet
Lukáš Kolbaba
Petr Kolovrátník
Josef Kopecký
Tomáš Krejčí
Josef Med
Robert Němec
Jan Plesník
Vojtěch Šestořád
Radek Štěpánek
Ondřej Štogl
Jiří Teichman
Ondřej Velínský
Jiří Zubr
Ján Cába

Partneři monopostu