CTU.24

Plně elektrický monopost se schopností bezpilotního řízení, pojmenovaný CTU.24, byl prvním vozem, který nově sloučený tým vytvořil.

Koncepce tohoto vozu se oproti minulým ročníkům obou předchozích týmů vydala zcela novým směrem a zaměřila se nejen na autonomní systémy, ale také na servisovatelnost, spolehlivost, snadnou ovladatelnost a na to, aby sloužil jako základ i pro další sezóny.

Vůz má 4 elektromotory zabudované v kolech, každý o výkonu 36 kW. Nechybí ani zcela nový aerodynamický balíček nebo nové kompozitní skladby.  

Nově vzniklý tým eForce Prague Formula tímto monopostem odstartoval novou společnou budoucnost. Měl šanci dokázat, že je konkurenceschopný na světové úrovni i proti těm nejlepším týmům. Společná cesta tak začala jednou z nejúspěšnějších sezón v šestnáctileté historii týmů.  

208 kg

HMOTNOST (BEZ PILOTA)

144 kW

MAXIMÁLNÍ VÝKON (OMEZENO NA 80 kW PODLE PRAVIDEL SOUTEŽE)

226 kg

PŘÍTLAKU PŘI 100 km/h

Základní informace
Rozvor
  • 1530 mm
Rozchod
  • 1200 mm
Hmotnost vozu bez pilota
  • 208 kg
Monokok
  • Sendvičová CFRP struktura s hliníkovou voštinou
Podvozek
Zavěšení
  • Decoupled roll/heave
  • Tlumiče KW V5 Racing FSAE
  • Elektronicky nastavitelný titanový stabilizátor zadní nápravy
Ráfky
  • Hliníkové 10” – Keizer
Pneumatiky
  • Hoosier 16×7,5-10 R20
Brzdový systém
  • Kotoučové brzdy na všech kolech, dvouokruhový systém
  • Elektronicky nastavitelný brake balance
Pohonná jednotka
Motor
  • 4 x synchronní PM motory Fischer (36 kW na motor)
Měnič
  • Čtyřkanálový regulátor motorů dle vlastního návrhu
Maximální otáčky (1/min)
  • 20000
Maximální výkon
  • 144 kW (omezeno na 80 kW pravidly Formula Student)
Maximální točivý moment
  • 1128 Nm
Převodovka
  • Planetová převodovka (11.47i)
Diferenciál
  • Aktivní elektronický – každý motor je řízen zvlášť
Chlazení
  • Vodní chlazení motorů a elektroniky, dva chladicí okruhy
Akumulátor
  • Li-pol články s konfigurací 144s2p
  • Celková energie – 7,45 kWh – maximální napětí 604,8 V, omezeno na 600 V pravidly
  • Vlastní systém monitorování a řízení baterie
  • Samonosná sendvičová AFRP struktura s nomexovou voštinou
Elektronika
3 x CAN sběrnice 
  • 2x Highspeed  sběrnice @ 1 MBit/s nominální
  • 1 sběrnice  pro DV řízení
Sjednocená MCU série
  • STM32G474 (všechny jednotky kromě palubní desky)
LV napájení
  • Neregulovaný zdroj (1/16 napětí trakčního systému)
Autonomní systémy
RGBD kamera
  • StereoLabs ZED 2i
CPU
  • Zotac Barebone ZBOX-EN374070W-BE
Řízení
  • Maxon 200W motor pro řízení s třístupňovou planetovou převodovkou
Nouzová brzda
  • Brzdový válec vlastního návrhu s integrovaným nouzovým brzdovým systémem
Aerodynamika
Součinitel vztlaku
  • – 5.0
Součinitel odporu
  • 1.8
Přítlak
  • 226 kg při 100 km/h
Řidičské rozhraní
Řidičské rozhraní
  • One pedal driving
  • Bezdrátová telemetrie
  • Tvarovaná sedadla pro každého řidiče
  • Ergonomický volant
  • Elektronicky nastavitelné rozdělení brzdné síly
  • Elektronicky nastavitelná tuhost náklonu

Úspěchy

DV Trackdrive (FS Czech)
DV Acceleration (FS Czech)
DV Cost & Manufacturing (FSAE Italy)
DV Engineering design (FSAE Italy)
Efficiency (FSAE Italy)

DV Overall (FS Czech)
DV overall (FSAE Italy)
DV + EV overall (FSAE Italy)
DV Autocross (FS Czech)
DV Skidpad (FS Czech)
DV Engineering design (FS Czech)
DV Autocross (FSAE Italy)
DV Skidpad (FSAE Italy)
DV Trackdrive (FSAE Italy)
DV Acceleration (FSAE Italy)

Overall (FS Germany)
Engineering design (FS Germany)
Efficiency (FS Germany)
Efficiency (FS Austria)
Business plan (FS Czech)
Engineering design (FSAE Italy)

Úspěchy

DV Overall (FS Czech)
DV overall (FSAE Italy)
DV + EV overall (FSAE Italy)

DV Autocross (FS Czech)
DV Skidpad (FS Czech)
DV Engineering design (FS Czech)
DV Autocross (FSAE Italy)
DV Skidpad (FSAE Italy)
DV Trackdrive (FSAE Italy)
DV Acceleration (FSAE Italy)

DV Trackdrive (FS Czech)
DV Acceleration (FS Czech)
DV Cost & Manufacturing (FSAE Italy)
DV Engineering design (FSAE Italy)
Efficiency (FSAE Italy)

Overall (FS Germany)
Engineering design (FS Germany)
Efficiency (FS Germany)
Efficiency (FS Austria)
Business plan (FS Czech)
Engineering design (FSAE Italy)

Členové týmu

Ján Cába

Kapitán týmu

Filip Klier

Technický vedoucí

Ing. Jan Čech, Ph.D

Fakultní koordinátor

Ing. Radek Tichánek, Ph.D.

Fakultní koordinátor

Ing. Vít Hlinovský, CSc.

Fakultní koordinátor

Electronics

David Poborský – vedoucí skupiny

Šimon Hykl
Vojtěch Michal
Jakub Vobora
Jakub Štulík
Kryštof Pavlů
Daniel Štorc
Anna Budková
Martin Edl
Filip Vladimír Setnička
Daniel Měkota
Vít Růžička
Marek Tej
Vojtěch Vejšický
Lucie Procházková
Roman Garassy
Manas Nain
Matyáš Kozlovský

Autonomous

Ondřej Kuban – vedoucí skupiny

David Korčák
Roman Šíp
Marko Matoničkin
Erik Doležal

Drivetrain

Vladan Pikl – vedoucí skupiny

Michal Bouček
Michal Penc
Vít Veselý
Dominik Hošek
Dominik Dítě

Business plan

Adam Petr – vedoucí skupiny

Ema Hrubešová
Alice Grulichová
Federico Pirredda
Filip Jizba
Miroslav Landa
Teo Kolář

Chassis

Tomáš Zejval – vedoucí skupiny

Kryštof Konečný
Jakub Šinták
Radek Molinek
Václav Mikulec
Vojtěch Šedivý
Karol Marinica
Kryštof Kupec
Josef Vencl
Vojtěch Polák
Adéla Staňková

Public Relations

Jakub Kaplický – vedoucí skupiny

Martin Boukal
Alice Grulichová
Lucie Nováková
Veronika Danadová
Viktória Ritzková
Yaroslav Kuzyaev
Tereza Táborská
Josef Tarant
Petr Soukup

Aerodynamics

Daniil Martynov – vedoucí skupiny

Tomáš Krejčí
Filip Müller
Tomáš Zatloukal
Jan Domiter
Matěj Chalupka
Wonjun Lee
Adam Dvořák
David Studnička
Filip Voráček
Vladimir Tveritinov

Suspension

Oliver Vidriczkó – vedoucí skupiny

Vojtěch Banszel
Jan Tučan
Filip Cihelka
Richard Ciglanský
Tomáš Javorský
Martin Šilhánek
Alexander Bykov
Tomáš Zavadil
Nikita Gorochshenya
Noé Elis
Jan Matyáš

Členové týmu

Ján Cába

Kapitán týmu

Filip Klier

Technický vedoucí

Ing. Jan Čech, Ph.D

Fakultní koordinátor

Ing. Radek Tichánek, Ph.D.

Fakultní koordinátor

Ing. Vít Hlinovský, CSc.

Fakultní koordinátor

Electronics

David Poborský – vedoucí skupiny

Šimon Hykl
Vojtěch Michal
Jakub Vobora
Jakub Štulík
Kryštof Pavlů
Daniel Štorc
Anna Budková
Martin Edl
Filip Vladimír Setnička
Daniel Měkota
Vít Růžička
Marek Tej
Vojtěch Vejšický
Lucie Procházková
Roman Garassy
Manas Nain
Matyáš Kozlovský

Chassis

Tomáš Zejval – vedoucí skupiny

Kryštof Konečný
Jakub Šinták
Radek Molinek
Václav Mikulec
Vojtěch Šedivý
Karol Marinica
Kryštof Kupec
Josef Vencl
Vojtěch Polák
Adéla Staňková

Autonomous

Ondřej Kuban – vedoucí skupiny

David Korčák
Roman Šíp
Marko Matoničkin
Erik Doležal

Public Relations

Jakub Kaplický – vedoucí skupiny

Martin Boukal
Alice Grulichová
Lucie Nováková
Veronika Danadová
Viktória Ritzková
Yaroslav Kuzyaev
Tereza Táborská
Josef Tarant
Petr Soukup

Business plan

Adam Petr – vedoucí skupiny

Ema Hrubešová
Federico Pirredda
Filip Jizba
Miroslav Landa
Teo Kolář

Aerodynamics

Daniil Martynov – vedoucí skupiny

Tomáš Krejčí
Filip Müller
Tomáš Zatloukal
Jan Domiter
Matěj Chalupka
Wonjun Lee
Adam Dvořák
David Studnička
Filip Voráček
Vladimir Tveritinov

Drivetrain

Vladan Pikl – vedoucí skupiny

Michal Bouček
Michal Penc
Vít Veselý
Dominik Hošek
Dominik Dítě

Suspension

Oliver Vidriczkó – vedoucí skupiny

Vojtěch Banszel
Jan Tučan
Filip Cihelka
Richard Ciglanský
Tomáš Javorský
Martin Šilhánek
Alexander Bykov
Tomáš Zavadil
Nikita Gorochshenya
Noé Elis
Jan Matyáš

Partneři monopostu