FSE.11

Při vývoji 11. generace vsadil tým na evoluci loňského monopostu, který ukázal svůj potenciál a obsadil 2. místo na loňských závodech ve Španělsku a Chorvatsku.

Díky pokročilé simulační technologii Fluent Adjoint tým zlepšil aerodynamické vlastnosti vozidla a zároveň snížil hmotnost aeropaketu.

Odlehčení bylo dosaženo i u uhlíkového chassis, náprav a převodovek.

Optimalizací prošla také elektronika. Nové jednotky pro měření teplot s decentralizovaným systémem ušetřily více než 100 metrů vodičů, což odpovídá třetině délky původní kabeláže.

Nová jednotka volantu nabízí možnost úprav zobrazení a nastavení parametrů pro jednotlivé piloty.

195kg

VÁHA ( BEZ PILOTA)

141,48 kW

MAXIMÁLNÍ VÝKON ( OMEZENO NA 80 KWH PODLE PRAVIDEL SOUTEŽE)

49,5 : 50,5 %

ROZLOŽENÍ HMOTNOSTI
(VPŘEDU : VZADU)

Základní informace
Rozvor
  • 1525 mm
Rozchod
  • 1200 mm
Hmotnost vozu bez pilota
  • 195 kg
Rozložení hmotnosti (vpředu : vzadu)
  • 49,5 : 50,5 %
Monokok
  • Kompozitní monokok sendvičové struktury z uhlíkových vláken s hliníkovou voštinou a pěnovým jádrem ROHACELL® s hlavním obloukem z chrommolybdenové vysokopevností oceli a předním obloukem z pevnostního hlíníku svařený metodou TIG
Podvozek
Zavěšení
  • Nezávislé zavěšení všech kol
  • Dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách
Odpružení
  • Typ push-rod na obou nápravách
  • tlumiče Öhlins TTX 25 FSAE
Ráfky
  • Hliníkové 10″ – Keizer
Pneumatiky
  • Hoosier 16×7,5-10 LCO
Brzdový systém
  • Kotoučové brzdy na všech kolech, 2-okruhový systém
  • Nastavitelné rozložení brzdného účinku

  • Vpředu a vzadu kotouče 200 mm, třmeny ISR Racing
Pohonná jednotka
Motor
  • Synchronní PM motory Fischer (4x 35,37 kW)
  • max. točivý moment: 29,1 Nm
Měnič
  • Lenze
Maximální otáčky
  • 20000 rpm
Maximální výkon
  • 141,48 kW / omezeno na 80 kW dle pravidel Formula Student
Maximální točivý moment
  • 1550 Nm
Převod
  • Planetový dvojstupňový převod (i = 13,3)
Diferenciál
  • Aktivní elektronický – každý motor řízen zvlášť
Chlazení
  • Vodní chlazení motorů i výkonové elektroniky, dva chladící okruhy
Akumulátor
  • Články Melasta – elektrická konfigurace 144s2p
  • Celková energie 7,45 kWh – maximální napětí 604,8 V, pravidly omezeno na 600 V
  • Vlastní systém pro monitorování a správu článků akumulátoru
  • Vlastní výkonová a měřicí elektronika
  • Vlastní nosná konstrukce – sendvičový kompozit z uhlíkových a skelných vláken, které splňují normu o nehořlavosti
Elektronika
CAN sběrnice
  • CAN1 : Data nezbytná pro jízdu auta (poloha pedálů, bezpečnostní funkce, data z akumulátoru, senzory kol, volantu apod.)
  • CAN2 : Data ze zbylých senzorů (teploty, diagnostická data, apod.)
Kontrola trakce
  • Kontrola prokluzu všech kol
Jednotka INS
  • Inerciální navigační systém
  • Snímání dat pro kontrolu trakce
  • Možnost detailnější analýzy jízdy
Pedálová jednotka
  • Vyhodnocení pedálů nezávislými senzory
  • Bezpečnostní funkce
Volantová jednotka
  • Vlastní GUI, dotykový displej
  • Možnost přizpůsobení auta
  • Zobrazení diagnostických dat
Palubní deska
  • Nepřetržité zobrazení důležitých údajů (stav akumulátoru, stav elektrických ochran)
Automatické řízení
  • Automatická regulace rychlosti ventilátorů, limitace výkonu při nízkém nabití akumulátoru apod.

Úspěchy

Effiency (FS Switzerland)
Overall (FS Czech)
Endurance (FS Czech)
Business plan (FS East)
Overall (FS Alpe Adria)
Akcelerace (FS Alpe Adria)

Overall (FS Switzerland)
Endurance (FS Switzerland)
Skidpad (FS Switzerland)
Akcelerace (FS Switzerland)
Bussines plan (FS Switzerland)
Business plan (FS Czech)
Efficiency (FS Czech)
Business plan (FS East)
Endurance (FS Alpe Adria)

Autocross (FS Switzerland)
Skidpad (FS Czech)
Akcelerace (FS Czech)
Cost & Manufacturing (FS Czech)

Úspěchy

Overall (FS Switzerland)
Endurance (FS Switzerland)
Skidpad (FS Switzerland)
Akcelerace (FS Switzerland)
Bussines plan (FS Switzerland)
Business plan (FS Czech)
Efficiency (FS Czech)
Business plan (FS East)
Endurance (FS Alpe Adria)

Effiency (FS Switzerland)
Overall (FS Czech)
Endurance (FS Czech)
Business plan (FS East)
Overall (FS Alpe Adria)
Akcelerace (FS Alpe Adria)

Autocross (FS Switzerland)
Skidpad (FS Czech)
Akcelerace (FS Czech)
Cost & Manufacturing (FS Czech)

Členové týmu

Tomáš Krejčí

Kapitán týmu

Ing. Vít Hlinovský, CSc.

Fakultní koordinátor

Statics

Ondřej Štogl – vedoucí skupiny

Alice Grulichová
Václav Mikulec
Jakub Žižka

Elektrotechnická  skupina

Kryštof Cikhardt – vedoucí skupiny

Richard Ciglanský
Jakub Dvořák
Martin Edl
Patrik Holler
Šimon Hykl
Jakub Junek
Jan Kučera
Michal Kopiar
Vojtěch Michal
Daniel Měkota
David Poborský
Vojtěch Polena
Ondřej Sešín
Marek Svoboda
Ondřej Šereda
Jakub Štulík
Vojtěch Vosáhlo
Jakub Vobora
Miroslav Žák

Mechanická  skupina

Ondřej Velínský – vedoucí skupiny

Vojtěch Banszel
Jan Cába
Eliška Galčíková
Kryštof Jirásek
Matouš Kmet
Lukáš Kolbaba
Tomáš Krejčí
Andrej Kurskiy
Tereza Metějková
Josef Med
Radek Molinek
Robert Němec
Jindra Novotný
Jan Plesník
Jakub Sedlář
Jakub Skořepa
Islamgali Tangatarov
Vít Veselý

Projektová skupina

Jozef Med – vedoucí skupiny

Martin Boukal
Eliška Galčíková
Jiří Harman
Eliška Krejčí
Pavla Lásková
Miroslav Martínek
Adam Petráň
Aiya Rakhimova
Jakub Zdráhal

Partneři monopostu